Cimcorp – The Solver

Lähtökohta

Sisälogistiikan automaatioratkaisujen uranuurtajan, Cimcorpin, brändi-identiteetti uudistettiin perinpohjin viime vuonna. Uutta markkinapositiota ja tavoitemielikuvaa tukemaan uusittiin yrityksen visuaalinen ilme, kirkastettiin bränditarina ja kiteytettiin slogan “Passion for optimized material flow”. Cimcorp puhuu nyt yksinkertaistamisen ja intohimon puolesta.

Identiteettiuudistus haluttiin ulottaa kaikkiin mahdollisiin kosketuspisteisiin Cimcorpin ja asiakkaiden sekä muiden sidosryhmien välille. Ulkoisten ja sisäisten materiaalien valmistuttua oli aika saattaa uusi identiteetti myös henkilöstöhallinnon työkaluksi.

Haaste

Miten rakennamme myös työnantajamielikuvaamme brändistä käsin?

Luova ratkaisu

 

The Solver – peli tulevaisuuden osaajia koukuttamaan

Digitalisoimme yksinkertaistajien ongelmanratkaisu-klassikon, tulitikku-pulmapelin. Vanhassa kunnon tulitikku-ongelmanratkaisuissa on paljon samaa kuin Cimcorpin ajattelumaailmassa, tehdään enemmän vähemmällä tai muokataan olemassaolevaa tehokkaammaksi. Peli formaattina modernisoi mielikuvaa Cimcorpista ja koukuttaa tulevaisuuden osaajia uudella tavalla brändin pariin.

Peli kirjoitettiin Cimcorpin bränditarinaan sopivaksi. Kaikki mahdollinen pelin sisäinen kommunikaatio on suunniteltu iskostamaan pelaajan mieleen Cimcorpin brändin pääprinsiippejä. Myös visuaalinen ilme noudattaa luonnollisesti Cimcorpin brändin uutta linjaa.

Toteutus

Pelaa millä tahansa päätelaitteella

Peli toteutettiin responsiivisena verkkosivustona. Näin emme tarvitse erikseen ladattavia ja ylläpidettäviä appeja eri alustoille. The Solver kulkee mukana kätevästi eri tilanteisiin: messuille, kouluvierailuille tai vaikkapa kasvokkain tapahtuviin haastattelutilanteisiin. Peli löytyy Cimcorpin verkkosivustolta, minkä ansiosta pelaajat voivat samalla tutustua mahdolliseen työnantajaansa tarkemmin.

Designiin ja UI:hin panostettiin paljon. Halusimme pelin viestivän yksinkertaisuuden ja moderniuden ilosanomaa myös esteettisesti ja funktionaalisesti. Kaikki turha on riisuttu pois ja kätettävyyteen on panostettu myös pienimmillä näytöillä snap-to-grid ominaisuuden ja selkeän navigaation avulla. Peliä on helppoa ja johdonmukaista käyttää kaikilla ruuduilla.

Pelaa: http://cimcorp.com/play/

Tulokset

Vastalanseeratun pelin ensimmäiset kokemukset ovat olleet positiivisia. The Solver on osoittautunut hyväksi tavaksi kiinnittää uusien osaajien huomio rekrytointitilanteissa- ja tapahtumissa. Peli muokkaa tehokkaasti mielikuvaa. Nyt Cimcorp näyttäytyy modernina teknologiayhtiönä myös nuoremman polven työnhakijoille.

Tekijät

Asiakas: Cimcorp

Paula Ovaskainen, Suvi Talvitie

Suunnittelu: Staart

Jonne-Pekka Stenroos, Niina Arponen, Juuso Kemi

Tuotanto: Ensemble

Matti Tihveräinen

Lisätiedot:

Juuso Kemi
+358 50 550 9427
juuso.kemi@staart.fi