Frameryn brändiuudistus kovan kasvun tukena

Lähtökohta

Avokonttoreihin äänieristettyjä työtiloja suunnitteleva ja valmistava Framery oli lähtenyt kovaan kasvuun ja kansainvälistyminen eteni vauhdilla. Yrityksen avokonttoreihin suunnitellut puhelinkopit olivat löytäneet asiakaskuntansa moderneista, kansainvälisistä yrityksistä. Kasvun tueksi Framery halusi uudistaa identiteettinsä vastaamaan paremmin yrityksen uutta positiota ja globaalia markkinaa.

Luova ratkaisu

 

Framery on saanut useita kansainvälisiä palkintoja tuotteidensa muotoilusta ja toiminnallisuudesta. Halusimme tuoda tämän muotokielen ja funktionaalisuuden uudistetun identiteetin keskiöön ja rakentaa brändille tarinan, joka puhuttelee kohderyhmää teknisten ominaisuuksien lisäksi myös emotionaalisella tasolla.

Toteutus

Käytimme logon muotoilussa tuotteiden tunnistettavaa muotokieltä ja suunnittelimme rajoittamattoman yksinkertaisen värimaailman. Nostimme myös maailmalla arvostettua skandinaavisuutta esiin brändikuvien ja kotimaassa muotoillun fontin kautta.

Tuotteet saivat uuden sloganin “The Shape of Silence”, mikä kiteyttää muotoilun ja funktionaalisuuden. Brändin tarinaa kerrotaan nyt ihmisten kautta. Frameryn tuotteiden avulla työntekijöiden viihtyvyys ja tuottavuus paranevat antaen heille mahdollisuuden loistaa työssään.

Tulokset

Framery jatkaa kasvuaan ja kansainvälistymistään hurjalla vauhdilla päästen muiden muassa Deloitte Technology Fast 50 -listalle muiden nopeimmin kasvavien yritysten joukkoon. Brändiuudistus toi paljon positiivista huomiota Framerylle messuilla ja verkossa. Uudistuksen jälkeen esimerkiksi sivustolta tulevien liidien määrä tuplaantui hetkessä.